Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Ośrodek Pomocy Społecznej w Sokołach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokołach.

Data publikacji strony internetowej: 2017.08.31

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024.02.27

Dokłada się starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa http://bip-ops-ugsokoly.wrotapodlasia.pl/ spełnia wymagania w 99,56 %.

Oświadczenie sporządzono: 2024.03.29

Na stronie podmiotowej BIP można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Wojciech Maleszko, adres poczty elektronicznej gmina.sokoly@gmail.com. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 86 4763010. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Ośrodek Pomocy Społecznej w Sokołach zlokalizowany jest na parterze budynku Urzędu Gminy Sokoły w pokoju nr 1. Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do wejścia głównego oraz bocznego od ul. Niecałej prowadzą schody. Wejście boczne jest przeznaczone wyłącznie dla urzędników i pracowników obsługi. Brak jest podjazdu dla osób niepełnosprawnych.

W budynku nie ma windy. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich powinny skorzystać z dzwonka umieszczonego przy wejściu głównym.

W budynku nie ma toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W ośrodku osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika. Osoby uprawnione zobowiązane są zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza języka migowego, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w ośrodku, kontaktując się z pracownikiem ośrodku za pomocą:

  • 86 4763010 wew. 301, 302, 303
  • faks 86 219-41-64
  • e-mail: ops@sokoly.pl

podając datę oraz godzinę wizyty w urzędzie oraz sposób przekazania informacji zwrotnej. Po otrzymaniu zgłoszenia urząd zapewni pomoc tłumacza języka migowego w terminie wyznaczonym przez osobę uprawnioną. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia przekazana zostanie informacja o niemożliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym, z wyznaczeniem możliwego terminu realizacji świadczenia lub wskazaniem na inną formę jego realizacji.

Sokoły, 2024.03.29

Kierownik OPS w Sokołach

Katarzyna Babińska

Udostępniający: Ośrodek Pomocy Społecznej w Sokołach

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Maleszko

Data wytworzenia: 2020-09-17

Wprowadzający: Wojciech Maleszko

Data modyfikacji: 2024-03-29

Opublikował: Wojciech Maleszko

Data publikacji: 2020-09-19